مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 11:202021-05-09بين الملل

برجام نامه-9| رفع تحریم های مطرح شده در مذاکرات وین ضعیف تر از برجام است


اگر تعداد افراد و نهادهای ایرانی موجود در لیست تحریم آمریکا یا همان SDN List بیشتر از 180 فرد و نهاد باشد، بدین معناست که ریسک همکاری با ایران بیشتر از برجام خواهد بود یعنی انگیزه کمتری برای افراد و نهادهای خارجی برای همکاری با ایران وجود خواهد داشت.

- مسعود براتی کارشناس تحریم در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره ادعای یکی از رسانه های دولتی درباره توافق درباره برداشته شدن 95 درصد تحریم های هسته ای در مذاکرات وین گفت: باید بررسی کنیم وقتی گفته می شود 95 درصد تحریم های هسته ای، دقیقا منظور کدام تحریم هاست.

البته ابتدا باید به این نکته اشاره شود که طبق برجام قرار بوده است تمامی تحریم های هسته ای برداشته شود و در نتیجه، وقتی بیان می شود که 95 درصد این تحریم ها برداشته شده و 5 درصد مابقی از بین نرفته اند؛ فارغ از بحث کمی یا کیفی بودن تحریم های برطرف نشده که معنای مختلفی می دهد و باید شفاف شود، ولی چیزی که به صورت حداقلی مشخص است این موضوع است که رفع تحریم های مطرح شده در وین کمتر و ضعیف تر از برجام است.

براتی افزود: بعد از اینکه برجام به نتیجه رسید، اتفاقی که در بحث تحریم ها اتفاق افتاد، این بود که تحریم های موضوعی برداشته شد ولی بخش زیادی از افراد و نهادهایی که در لیست تحریم آمریکا یا همان SDN List قرار داشتند، خارج شدند و 18


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برجام نامه-9| رفع تحریم های مطرح شده در مذاکرات وین ضعیف تر از برجام است

برجام نامه-9| رفع تحریم های مطرح شده در مذاکرات وین ضعیف تر از برجام است